loading...
ساخت و تولید تبریز
علی غلامی بازدید : 547 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

 

http://up.parastuhaye-ashegh.ir/up/parastuhaye-ashegh/SAKHT-TOLID/abs3.jpg

 

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشود. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند.

 

عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است، وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی که رانندگان ماهر استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستم ABS این کار را برای شما بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر اینکه در هنگام ترمز شما توانائی هدایت ماشین بوسیله فرمان خودرو را دارید.

مقاله عملکرد ترمز ABS شامل دو مقاله مي باشد كه در آن به معرفي و نحوه عملكرد اين سيستم و همچنين معرفي اجزا اين سيستم به صورت مقدماتي و پيشرفته پرداخته است.

علی غلامی بازدید : 456 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

   کلیه مطالب زمینه این جزوه آموزشی برگرفته از کتاب
   "اصول و کاربرد عملیات حرارتی فولادها و چدنها"
   تالیف دکتر محمد علی گلعذار می باشد . فهرست
   مراجع موارد افزوده شده به مطالب منبع فوق ، در
   انتهای این جزوه آمده است...

برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب بروید.

علی غلامی بازدید : 423 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

چکیده :
تولید قطعات ظریف به روش Photo Chemical Machining بر پایه اسید کاری بنــا شده است که خود ازقدیمی ترین روشهای تولید قطعات می باشد.دراین روش که جزء روشهای ماشینکاری بدون براده می باشد می توان قطعه مورد نظر را با برداشتن قسمتهای اضافی ماده اولیه تولید کرد . ازجمله محصولاتی که به این روش می توان تولید کرد : چرخدنده ساعت ، بردهای الکترونیکی ، پایه کرنش سنج Strain gage ، انواع میکرو *****ها ، سوپاپ کمپرسور و...

علی غلامی بازدید : 521 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه

صنعت طراحی قید وبست ها (جیگ وفیکسچرها) را می توان شاخه بزرگی از صنایعی دانست که عامل تامین نیازهای صنعتی جوامع امروزی می باشند. صنعت قید وبست ها نقش ارزنده ای را در سازندگی وتولیدات صنعتی دارند. البته بر استادان ذیصلاح ودست اندرکاران صنعت پوشیده نیست که برای تولید بیشتر محصولات جهت نیل به پیشرفت اقتصادی ودرنهایت خود کفایی در خصوص صنعت نیاز به سیستم هایی می باشد تادر تسریع وبالا بردن کیفیت تولید نقش موثری...

علی غلامی بازدید : 331 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه

چون مواد و فلزات تشکیل‌ دهنده و جوش‌ دهنده و گیرنده از لحاظ متالوژیکی بایستی دارای خصوصیات مناسب باشند، بنابراین جوشکاری از لحاظ متالوژیکی بایستی مورد توجه قرار گیرد که آیا قابلیت متالوژی و فیزیکی جوشکاری دو قطعه مشخص است؟ پس از قابلیت متالوژی ، آیا قطعه‌ای را که ایجاد می‌کنیم، از لحاظ مکانیکی قابل کاربرد و سالم است؟ آیا می‌توانیم امکانات و وسائل برای نیازها و شرایط مخصوص این جوشکاری ، مثلاً گاز و دستگاه را ایجاد نمائیم و بر فرض ، ایجاد نیرو در درجه حرارت بالا یا ضربه زدن در درجه حرارت پایین ممکن باشد؟ زیرا استانداردهای مکانیکی و مهندسی و صنعتی جوشکاری باید در تمام این موارد رعایت شود تا جوش بدون شکستگی و تخلخل و یا نفوذ سرباره و غیره انجام گیرد.

علی غلامی بازدید : 327 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه
   بیش از یک صد سال است که قوس الکتریکی در جهان شناخته شده و بکار گرفته   می شود. اما اولین جوشکاری زیر آب توسط نیروی دریایی بریتانیا انجام شد. در آن زمان یک کارخانه کشتی سازی برای آب بند کردن نشت های موجود در پرچ های زیر کشتی که در آب واقع شده بود از جوشکاری زیر آبی بهره گرفت. در کارهای تولیدی که در زیر آب انجام می پذیرد، جوشکاری زیر آبی یک ابزار مهم و کلیدی به شمار می آید...

 

 

علی غلامی بازدید : 395 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)


روش های مختلفی جهت تولید قطعات کامپوزیتی پایه پلیمری وجود دارد که به طور کلی

به سه دسته تقسیم می شوند :

1- روش های تولید ساده لایه چینی دستی و پاششی که شامل روش های تولید با قالب بازهستند . تیراژ دراین نوع تولید ، محدود یک الی سه قطعه در روز است و کیفیت محصول به اپراتور بستگی دارد . 
2-روش های تولید خاص پالتروژن ، پیچش الیاف و لایه نشانی پیوسته که جهت تولید قطعات خاص مانند لوله ، پروفیل ، ورق و غیره مورد استفاده قرار می گیرند . 
3-روش تولید قطعات صنعتی SMC ، BMC ، RTM ، GMT ، LFT و ... که روش های LFT و GMTمربوط به گرمانرم ها و روش های RTM ، BMC و SMC مربوط به گرما سخت ها هستند .

علی غلامی بازدید : 352 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

آشنایی 

فرآیندهای تغییر شکل در حالت سرد، دارای چندین ویژگی مطلوب است. از آنجا که سخت شدن کرنشی موجب استحکام مواد می شود، می توان مواد اولیه ی ضعیف تر و ارزان تر انتخاب کرده و یا عملیات حرارتی پرهزینه ی محصول تمام شده را حذف نمود. با تنظیم آخرین عملیات تاب کاری می توان خواص ویژه ی مورد نیاز محصول را در آن ایجاد کرد. پرداخت سطح و دقت ابعاد در این فرآیندها کاملا خوب است. اگر چه نیروهای بیش تری برای تغییر شکل مورد نیاز است، ولی از آنجا که هیچ حرارتی برای رساندن قطعه به دمای تغییر شکل صرف نمی شود، لذا صرفه جویی در مصرف انرژی امکان پذیر است.

علی غلامی بازدید : 320 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

شرکت Valeniteبار دیگر سیستم تراشکاری ValTURNTM خود را با اضافه کردن 3 هندسه جدید به خط اینسرتهای تراشکاری خود گسترش داده است. هندسه های جدید با گریدهای ابزاری پوشش یافته موجود MTCVD یعنی: VP5515 و VP5525 ترکیبب شده است، تا گستره کاربردهای 3 ابزار ValTURN را که به طور خاص برای بارهای برشی متوسط و برش پیوسته و منقطع، برای کاربردهای خشن تراشی با بار زیاد، و برای فرایند پرداخت کاری با عمق کم در فولادهای کم کربن و مواد نرم طراحی شده اند، گسترش دهد.

 


علی غلامی بازدید : 326 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

در این مقاله می آموزیم : سوپاپ‌های تنظیم فشار و سوپاپ‌های سویچینگ در درون گیربکس اتوماتیک چگونه عمل می کنند. همچنین پمپ‌هایی که با سه نوع فشار
هیدرولیکی مختلف گیربکس اتوماتیک را آماده کار می‌کنند، بررسی می کنیم. سپس این فشارها را در درون مجراها و سوپاپ‌ها دنبال می کنیم و یاد می گیریم که چگونه این فشارها با هم برای کنترل تعویض مستقیم و معکوس دنده عمل می‌کنند.

 

 

 

علی غلامی بازدید : 346 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 



امروزه رمز موفقیت شرکت های طراح و سازنده، به روز نمودن به موقع محصولاتشان می

 

 

باشد. در بازار رقابتی امروز، نیاز به ساخت محصولات جدید و جایگزینی

با محصولات موجود به خوبی حس می شود. نمونه سازی سریع اولین

و مهم ترین قدم در این راه است.

 

علی غلامی بازدید : 512 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

گروه بندی عیوب جوشکاری مطابق با استاندارد  ایزو 6520

1-ترکها CRACKS 

2-حفرهها CAVITIES

3-آخال توپر SOLID INCLOSION

4-ذوب و نفوذ ناقص  LACK OF FUSION  &  LACK OFPENETRATION   

5- شکل ناقص IMPERFECT SHAPE

6-عیوب متفرقه MISCELLANEOUSIMPERFECTION


 

علی غلامی بازدید : 265 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)
در سال 1500 میلادی توسط هنرمندو نقاش ایتالیایی (لئوناردو داوینچی) نقشه یک
ماشین تراش ارائه شد که درآن حرکت دورانی قطعه کار به کمک پدال پائی و مکانیرم لنگ تأمین میگردد.
درسال 1778 میلادی پیدایش ماشین بخار ضرورت تولید قطعات دوارمانندپیستون ها میله ها را از جنس
فولاد ایجاب نمود. براین اساس کلیه ماشین آلات صنعتی اعم از ماشین های مولدنیرو یا ماشین های کار از اتصال
و مونتاژقطعات مجزائی مانند پیچ ومهره ها، خارها، کوه ها، محورها، قرقره ها، اهرم ها، چرخ تسمه ها،چرخ دنده
ها، چرخ زنجیرها،کلاج ها، ترمزها، رینگ ها، آب بندی هامانند(اورینگ ها- کاسه نمدها- پکینگ ها...) تشکیل
یافته اند.

علی غلامی بازدید : 338 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

اغلب در حین بررسی نتایج آزمایش آنالیز فولادها به وجود عناصری برمی خوریم که اطلاع
از چگونگی تاثیر عناصر فوق ساختار فولادها از جمله الزامات دانش فنی مهندسین می باشد

لذا با استفاده ازمقدمه کتاب کلید فولاد سعی در معرفی ابتدایی برخی عناصر موجود در ساختار فولادها شده است.

علی غلامی بازدید : 418 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

Welding


فلزات غیر آهنی یا فلزات رنگی به فلزاتی گفته می شود که فاقد آهن و یا آلیاژهای آن باشند مانند مس – برنج برنز- آلومینیوم- منگنز- روی و سرب 
تمام فلزات رنگین را با کمی دقت و مهارت و آشنائی با اصول جوشکاری می توان جوش داد و برای جوشکاری این نوع فلزات بایستی خواص فلز را در نظر گرفت.

علی غلامی بازدید : 315 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (1)
تعریف هم محوری:
هم محوری به معنی در یک راستا قرار دادن محور تقارن چرخشی یک ماشین با ماشین مقابلی است که با
آن کوپله می شود یعنی حالتی که امتداد محورهای چرخش(محور های تقارن ) دو ماشین بر روی یک خط
قرار گیر ند
علی غلامی بازدید : 253 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

- تنش زدایی

تنش زدایی عملیات حرارتی است که برای کاهش تنش های پس ماند در سطح مطلوبی در فولاد ها اجرا می شود ، طوری که قطعه یا مجموعه مونتاژی وظایف خود را بدون تغییر شکل غیر مجاز ، ترک خوردن در طی عملیات حرارتی یا فرآوری، و یا از کار افتادگی در حین کار در پایین تر از تنش های طراحی انجام دهد. این عملیات برای اصلاح اساسی ریز ساختار یا نیل به خواص مکانیکی مطلوب به کار نمی رود.

علی غلامی بازدید : 639 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

با توجه به تنوع موارد استفاده فولاد در دنیا و گسترده شدن دایره مصرف فولاد با پیشرفت تکنولوژی، تولید فولاد و نیز همگام

با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیاری داشته است، که در پی این تغییرات تولیدکنندگان سعی در بالا بردن بهره‌وری و استفاده

از انرژی و سوخت‌های ارزان‌تر با توجه به محیط جغرافیایی خود کرده‌اند.


علی غلامی بازدید : 267 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

این روش برای ماشین کاری کلیه مواد هادی جریان به کار می رود
با هر مقدار سختی که داشته باشند و از چهار بخش تشکیل می
شود:
-1 الکترود
-2 قطعه کار
-3 سیال دی الکتریک
-4 منبع تامین جریان
آهنگ جداشدن فلز یا براده برداری به رسانایی الکتریکی قطعه
کار بستگی دارد نه سختی آن
علی غلامی بازدید : 429 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

پاره شدن ورق در نورد مداوم ، یکی از مسائل مهم تولید ورق در صنعت نورد است  که میزان قابل توجهی از افزایش هزینه های تولید را در بر می گیرد، در این مقاله از کد المان محدود آشکار همراه با مدل آسیب بهبود یافته Lemaitre برای پیش بینی پاره گی ورق در پنج استند نورد مداوم استفاده می شود . نتایج شبیه سازی دارای اعتبار هستند که می بینیم بین داده های تجربی حاصل  از کارخانجات صنعتی نورد و نتایج عددی حاصل از شبیه سازی مشابهتی وجود دارد. برخی از عوامل مرتبط با پاره گی ورق ، مانند تغییرات ضریب اصطکاک ، تفاوت ضخامت بین دو نوار جوش داده شده و برنامه های کاهش ضخامت ، مطرح است ، و نفوذ در تکامل صدمات و آسیبهای ورق ، از طریق شبیه سازی المان محدود در این فرآیند مورد بررسی قرار گرفت.

علی غلامی بازدید : 429 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

صنعت نورد ، متداول ترین و پر رونق ترین روش تولید فرآورده های فلزی، بویژه فولادهاست به گونه ای که بیش از 80% از فرآورده های فلزی در سطح جهان با این روش تولید می شوند ، حجم فرآورده های این روش ، در کشور ما ایران از این آیین جدا نیست .

این حقیقت که صنعت نورد در کشور ما از آغاز بصورت وارداتی بکار گرفته شد سبب شد که مدیران ، کارشناسان و دست اندر کران این صنعت به فرآیندهای نورد صرفا بصورت یک صنعت ناب و خشن نگاه کننند و کمتر به جنبه های علمی و ریزه کاریهای عملی آن توجه شده است . در سالهای گذشته ، بیشتر مسئوالان خطوط تولیدی نورد از دانش آموخته های رشته هایی بودند که با فرآیند نورد هیچ گونه آشنایی علمی نداشتند. طبیعتاً آنان نمی توانستند در دشواریهای این فرآیند، بهبود کیفیت فرآوردها و یا تولید فراورده های نوین نقش کارآمدی داشته باشند.

علی غلامی بازدید : 313 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

فرآیند آبکاری الکتریکی اساساً برای رسوب دادن نیکل، طلا یا نقره روی جواهر آلات، چاقو و قطعات دوچرخه به کار رفت. مهارت علمی سازندان انگلیسی ، آلمانی و آمریکایی و مرغوبیت ممتاز محصول آنها این فرآیند را عمومیت داد. امروزه آبکاری الکتریکی تا حدی توسعه یافته است که نه تنها مرحله نهایی تولید بعضی محصولات است بلکه برای ایجاد پوششهای محافظی مثل کادمیم، کروم یا اکسید آلومینیوم روی قطعات به کار می رود.

علی غلامی بازدید : 371 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

از نظر شکل و سطح تیغه ها انواع مختلف دارند؛ از جمله تیغه فرزهای غلتکی، تیغه فرزهای غلتکی پیشانی تراش ، تیغه فرزهای زاویه دار،  پولکی،فرمی،چرخ دنده تراش، اره ای و تیغچه دار را

 می توان نام برد که در این مبحث فقط تیغه فرزهای غلتکی ،غلتکی پیشانی تراش و تیغچه دار را شرح می دهیم:

تیغه فرزهای غلتکی: این تیغه فرزها فقط لبه برنده محیطی دارند و آنها را برای روتراشی و پرداخت سطوح هموار در ماشینهای فرز افقی به کار می برند(شکل 2-6a,2-6b ). 

علی غلامی بازدید : 345 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

:: فولادهای ابزاری کربنی

این فولاد برایساخت همه نوع ابزار دستی و کشاورزی مانند قلم دستی - چاقو - تیغ اره - داس - انواع چکش - آچار - پیچ کش - پیچ و مهره - سندان - ماتریس - محور کرپی و سایر ابزار ساده به کار می رود. در مقابل اصطکاک داری مقاومت خوبی است. برای قالب های تزریق پلاستیک و تقویت پشت و زیر انواع قالب ها به کار می رود.
 

 

جدول استانداردها و نام های بین المللی

HRC

عملیــــات حرارتـــــــی

آنالـــیـــــــــــــــز

استاندارد آلمان

سختی به راکول درجه حرارت برگشت محیط خنک کردن آبکاری تابانیدن آهنگری C Si Mn Cr Mo Ni V W

DiN

W.Nr

58
63

100-300

روغن
آب

800-830
790-820

680-710

1050-800

0.60

0.3

0.7

 

 

 

 

 

C 60 W

1740

 

علی غلامی بازدید : 327 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

جوش زیر پودری یک فرایند جوش قوس الکتریکی است که در آن گرمای لازم برای جوشکاری توسط یک یا چند قوس بین یک فلز پوشش نشده، یک یا چند الکترود مصرفی و یک قطعه کار تامین می شود. در این روش نوک الکترود داخل پودری از مواد معدنی ویژه قرار می گیرد و قوس در زیر این پودر در امتداد مسیر جوشکاری تشکیل می شود. در این روش قوس قابل مشاهده نیست. درسیستم زیرپودری از سیم بدون روکش استفاده می شود، طوری که سیم به طور متوالی از قرقره مخصوص رهامی گردد و ضمن تشکیل قوس نقش واسطه اتصال را نیز بر عهده دارد.  قوس توسط لایه ای از فلاکس پودری قابل ذوب شدن که فلز جوش مذاب و فلز پایه نزدیک اتصال را پوشانده، و فلز جوش مذاب را از آلودگی های اتمسفر حفاظت می کند پوشیده می شود.

علی غلامی بازدید : 438 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

جوشکاری آلومینیوم

شما به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

1- بهترین روش برای جوشکاری آلومینیوم استفاده از روش TIG (Tungsten Inert gas) و یا همانGTAW  (Gas Tungsten Arc Welding) می باشد. همچنین آلومینیوم را می توان با روش MIG یا هر روشی که در آن مشعل و گاز باشد جوشکاری نمود. برای استفاده از روش TIG دستگاههای گرانقیمتی وجود دارد که بعضی از خصوصیات آنها عبارتند از: اب خنک کن جهت تورچ موج مربع AC، تنظیم فرکانس و تنظیم نسبت مثبت به منفی جریان که باعث تمیزی بهتر جوش و همچنین نفوذ بهتر می شود. در ضمن اینکه دستگاههای ارزان قیمت تری هم هستند که چنانچه نیاز به جوش با کیفیت بسیار عالی و حساس نباشد می توان از آنها استفاده کرد.

2- دستکش جوشکاری خوب

علی غلامی بازدید : 449 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

توصیه می شود که طراحی هر قالب به صورت سیستماتیک پیش برود چرا که قالب و عملکرد آن باید در شرایط گوناگونی پاسخگو باشند.شکل ۵۱ ارتباط متقابل شرایط و شرایط مرزی و ثانویه که با عمل اصلی باید رعایت شوند نمایش می دهد.این مطلب با یک مثال آشکارتر می شود .مسیر تصمیمهایی که طراح اتخاذ می کند با فلوچارت طراحی یک قالب استاندارد برای تولید همزمان چندین سرپوش به نمایش در آمده استh -a.توصیه می شود که برای درک منطق روش،این مسیر گام به گام تعقیب شود.

علی غلامی بازدید : 248 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

روش اساسی طراحی قالب

اندازه قالب در اصل به اندازه ماشین بستگی دارد.اغلب اندازه ماشین مشخص یا موجود محدودیت مهمی برای مهندس طراح ایجاد می کند.
این محدودیتها عبارتند از:

علی غلامی بازدید : 459 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

طول جریان/ نسبت ضخامت دیواره

معیار دیگری که به ماشین مربوط می شود نسبت طول جریان و ضخامت دیواره است.طبق قانون هاگن- پویسیل نسبت بین طول جریان L و مربع ضخامت دیواره قالب H2 با فشار تزریق P inj ،کمیت مربوط به ماشین و ویسکوزیته مذاب در صورتی که سرعت مذاب داده شده باشد تعیین می شود.
برای ترموپلاستیکها مقادیر سرعت بهینه مشخصی{
۱۳} برای مولکولها وجود دارد که با آرایش مولکولی تعیین می شود .این سرعتها حدود Vinj ~30 cm/s هستند.
البته اغلب از اطلاعات تجربی که به وسیله تولید کنندگان مواد خام برای محصولاتشان ارائه می شود وبه صورت نمودار ضخامت دیواره / طول جریان
است استفاده می شود. اطلاعات این نمودار برای همه مواد با آزمایش به دست آمده است.

علی غلامی بازدید : 318 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

 

تعادل نیروها در قالب در حین تزریق

اگر حفره ها نسبت به راه تغذیه مرکزی خارج از مرکز قرار بگیرند بار غیر یکنواخت بر قالب و قسمت گیرنده وارد می شود. ممکن است قالب در یک قسمت تحت نیرو باز شود.
درزدار شدن و شکست احتمالی میلهای راهنمای ماشین ممکن است در نتیجه این عمل اتفاق بی افتد.قالبهایی که یک بار درزدار شوند ، سطح آب بندی آنها خراب است و همواره در آنها درز ایجاد می شود.بنابراین اولین قانون طراحی این شرط است که برآورد همه نیروهای عکس العملی (فشار تزریقی) و برآورد همه نیروهای گیرنده بر مرکز راه تغذیه اثر کنند.


شکل
۶۹: سیستم راهگاه مرکزی و خارج از مرکز را نمایش می دهد:


ادامه مطلب ...
تاریخ ارسال: شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:52 ب.ظ | نویسنده: مهندس رحمتی | چاپ مطلب 1 نظر
 

آرایش حفره ها

پس از تکمیل تعداد حفره ها ،آنها را باید به بهترین صورت ممکن آرایش داد.
در ماشینهای قالبگیری تزریقی مدرن معمولا سیلندر در محور مرکزی میز ثابت قرار دارد.

محل راه تغذیه با این مشخص می شود. آرایش حفره ها در اطراف راه تغذیه مرکزی باید طوری باشد که شرایط زیر در آن رعایت شود:


ادامه مطلب ...

تاریخ ارسال: یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ | نویسنده: مهندس رحمتی | چاپ مطلب 0 نظر
 

 

اولین مرحله طراحی تعیین تعداد حفره قالبها است .معیارهای فنی (به شکل تجهیزات موجود در ماشین و کیفیت مورد نیاز و هزینه ها) همچنین معیارهای اقتصادی(تاریخ تحول) در نظر گرفته می شوند. برای راحت کردن این تصمیم گیری چند سطحی یک فلو چارت(شکل ۵۵) ارائه می شود که روش مناسب را توضییح می دهد.
با فرض اینکه قیمت تک محصول به روش تولید آن بستگی دارد می توان به صورت عکس نتیجه گرفت که محاسبات هزینه باید از مرحله طراحی ،مخصوصا طراحی قالب ، شروع شود تا راه حل بهینه به دست آید.تقسیم کل روش به اعمال جزئی شناخته شده یا اعمال ابتدایی(
۱۷) که می توان با توجه به علت و معلول آنها را جایگزین عملیات کلی نمود کاری عملی است. سپس این اعمال جزئی به کمک آنالیز مقادیر ارزیابی می شود .نکته مهم منبع هزینه هاست. شکل ۵۶ هزینه ها را که باید در نظر گرفته شوند نمایش می دهد و در گروههای هزینه آنها را جا داده است.
با جمع کل هزینه های منفرد یا گروههای هزینه به صورتیکه در شکل
۵۶ نمایش داده می شود هزینه ها به دست می آید.منحنی این هزینه ها به صورت شماتیک در شکل ۵۷ {۹،۱۸،۲۱) نمایش داده شده است.
از آنجا که از پیش معلوم نیست که کدام ترکیب از تعداد حفره قالبها ،سیستم قالب و ماشین قالبگیری تزریقی به کمترین هزینه منجر می شود ،این سه کمیت باید در محدوده مشخصی ،که تعیین می شوند تغییر کنند.
ابتداد تعداد حفره قالبها باید محدود شود.این کار با
۵ گام اول الگوریتم شکل ۵۵ انجام می شود که جزئیات آن به علت اهمیت آنها بعدا مورد بحث قرار می گیرد.اگر اطلاعاتی راجع به خواسته های کیفی (گام دو یا زمان تحویل (گام ۳)در دست نباشد ،می توان در گام ۱ با تعداد حفره قالب درستی از نظر عملی کار را شروع کرد (۲۰) ،که این تعداد فقط به مقدار سفارش بستگی دارد.

علی غلامی بازدید : 356 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

پس از تکمیل تعداد حفره ها ،آنها را باید به بهترین صورت ممکن آرایش داد.
در ماشینهای قالبگیری تزریقی مدرن معمولا سیلندر در محور مرکزی میز ثابت قرار دارد.

محل راه تغذیه با این مشخص می شود. آرایش حفره ها در اطراف راه تغذیه مرکزی باید طوری باشد که شرایط زیر در آن رعایت شود

علی غلامی بازدید : 301 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

گر حفره ها نسبت به راه تغذیه مرکزی خارج از مرکز قرار بگیرند بار غیر یکنواخت بر قالب و قسمت گیرنده وارد می شود. ممکن است قالب در یک قسمت تحت نیرو باز شود.
درزدار شدن و شکست احتمالی میلهای راهنمای ماشین ممکن است در نتیجه این عمل اتفاق بی افتد.قالبهایی که یک بار درزدار شوند ، سطح آب بندی آنها خراب است و همواره در آنها درز ایجاد می شود.بنابراین اولین قانون طراحی این شرط است که برآورد همه نیروهای عکس العملی (فشار تزریقی) و برآورد همه نیروهای گیرنده بر مرکز راه تغذیه اثر کنند.

علی غلامی بازدید : 356 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

منظور از خواص‌ مکانیکى‌، واکنش مواد در برابر نیروها و بارهاست‌. عکس‌العمل‌ مواد در برابر نیروهاى‌ واردشونده،‌ به‌ ساختمان‌ مولکولى‌ آن‌‌‌‌‌ها بستگى‌ دارد. آن‌ قسمت‌ از علم‌ مکانیک‌ که‌ صرفاً به‌ بررسى‌ نیروها و واکنش‌ها مى‌پردازد «استاتیک‌» نامیده‌ مى‌شود و بخشی از آن که‌ واکنش ماده‌ به نیروهاى‌ اعمال‌شده‌ و تغییر شکل‌هاى‌ جزئىِ‌ ناشی این از نیروها را مورد بررسى‌ قرار گیرد، «مقاومت‌ مصالح» نام دارد.
قطعات‌ بر اثر اِعمال نیرو نباید از بین‌ بروند؛ بنابراین برای ای‌‌‌‌‌نکه مطمئن بشویم قطعه مورد نظر خواص فیزیکی لازم را دارد، باید هنگام انتخاب‌ جنس‌، شکل‌، اندازه‌ و طرز ساخت‌، محاسبه‌‌‌‌‌هایی انجام دهیم. مثلاً برای تولید رینگ‌های خودرو، باید محاسبات اولیه‌ای انجام دهیم تا شرایط مادة مورد نیاز بر حسب نوع خودرو، حداکثر سرعت و حداکثر بار قابل حمل توسط آن، مشخص شود.
در این‌‌‌‌‌جا به برخى‌ از اصطلاحات‌ رایج می‌پردازیم که مؤلفه‌هاى‌ مؤثر در بررسى‌ خواص‌ مکانیکى را توضیح می‌دهند‌.

علی غلامی بازدید : 432 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

               

 

منظور از خواص مکانیکی، واکنش مواد در برابر نیروها و بارهاست‌. عکس‌العمل‌ مواد در برابر نیروهاى‌ واردشونده،‌ به‌ ساختمان‌ مولکولى‌ آن‌‌‌‌‌ها بستگى‌ دارد. آن‌ قسمت‌ از علم مکانیک که‌ صرفاً به‌ بررسى‌ نیروها و واکنش‌ها مى‌پردازد استاتیک  نامیده‌ مى‌شود و بخشی از آن که‌ واکنش ماده‌ به نیروهاى‌ اعمال‌شده‌ و تغییر شکل‌هاى‌ جزئىِ‌ ناشی این از نیروها را مورد بررسى‌ قرار گیرد، مقاومت مصالح  نام دارد.

علی غلامی بازدید : 379 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

              

منظور از پرسها، ماشینهایی هستند که انرژیها ونیروهای بزرگی را در جداسازی، شکل دادن و اتصال قطعات فراهم میکنند. نیروی پرس و دقت راهنما پارامترهای تعیین کننده انتخاب پرسها هستند.

نیروهای لازم برای انجام کار بطریق مکانیکی یا هیدورلیکی و یا با تبدیل انرژی جنبشی به انرژی شکل دادن تأمین میشود.

پرسهای وابسته به مسیر، پرسهای لنگ- و- میل لنگی- گوه ای و- زانویی هستند.

تاُمین  نیرویی این پرسها بستگی به نسبت ساختمان طراحی آنها داشته و نیروی بازوها و نسبتهای طول بازوها تعیین کننده هستند.

پرسهای وابسته به نیرو، نیروهای خود را از روغن یا هوای فشرده در حال حرکت بدست می آورند. توانایی کاری به توان پمپ وسطح پیستون بستگی دارد.

 

علی غلامی بازدید : 427 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 آیا تا به حال، چگو نگی کارکرد وسایلی مانند چرخهای اسکیت یا موتور های الکتر یکی که به نرمی و با سرعت می چرخند شما را متعجب ساخته است ؟علت را می توان در کلمه ی کوچک و ساده ی یاتاقان (bearing)  یافت. یاتاقانها ممکن است در ابزارهایی که ما همه روزه از انها استفاده می کنیم وجود داشته باشند بدون یاتاقان، می بایست پیوسته اجزایی را که تحت اصطکا ک خراب می شوند عوض کرد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 586
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 911
  • بازدید کلی : 129,757
  • کدهای اختصاصی
    پاپ اپ دانلود برنامه گوشی دانلود فیلم و سریال جدید