loading...
ساخت و تولید تبریز
علی غلامی بازدید : 331 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه

چون مواد و فلزات تشکیل‌ دهنده و جوش‌ دهنده و گیرنده از لحاظ متالوژیکی بایستی دارای خصوصیات مناسب باشند، بنابراین جوشکاری از لحاظ متالوژیکی بایستی مورد توجه قرار گیرد که آیا قابلیت متالوژی و فیزیکی جوشکاری دو قطعه مشخص است؟ پس از قابلیت متالوژی ، آیا قطعه‌ای را که ایجاد می‌کنیم، از لحاظ مکانیکی قابل کاربرد و سالم است؟ آیا می‌توانیم امکانات و وسائل برای نیازها و شرایط مخصوص این جوشکاری ، مثلاً گاز و دستگاه را ایجاد نمائیم و بر فرض ، ایجاد نیرو در درجه حرارت بالا یا ضربه زدن در درجه حرارت پایین ممکن باشد؟ زیرا استانداردهای مکانیکی و مهندسی و صنعتی جوشکاری باید در تمام این موارد رعایت شود تا جوش بدون شکستگی و تخلخل و یا نفوذ سرباره و غیره انجام گیرد.

علی غلامی بازدید : 327 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه
   بیش از یک صد سال است که قوس الکتریکی در جهان شناخته شده و بکار گرفته   می شود. اما اولین جوشکاری زیر آب توسط نیروی دریایی بریتانیا انجام شد. در آن زمان یک کارخانه کشتی سازی برای آب بند کردن نشت های موجود در پرچ های زیر کشتی که در آب واقع شده بود از جوشکاری زیر آبی بهره گرفت. در کارهای تولیدی که در زیر آب انجام می پذیرد، جوشکاری زیر آبی یک ابزار مهم و کلیدی به شمار می آید...

 

 

علی غلامی بازدید : 512 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

گروه بندی عیوب جوشکاری مطابق با استاندارد  ایزو 6520

1-ترکها CRACKS 

2-حفرهها CAVITIES

3-آخال توپر SOLID INCLOSION

4-ذوب و نفوذ ناقص  LACK OF FUSION  &  LACK OFPENETRATION   

5- شکل ناقص IMPERFECT SHAPE

6-عیوب متفرقه MISCELLANEOUSIMPERFECTION


 

علی غلامی بازدید : 418 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

Welding


فلزات غیر آهنی یا فلزات رنگی به فلزاتی گفته می شود که فاقد آهن و یا آلیاژهای آن باشند مانند مس – برنج برنز- آلومینیوم- منگنز- روی و سرب 
تمام فلزات رنگین را با کمی دقت و مهارت و آشنائی با اصول جوشکاری می توان جوش داد و برای جوشکاری این نوع فلزات بایستی خواص فلز را در نظر گرفت.

علی غلامی بازدید : 327 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

جوش زیر پودری یک فرایند جوش قوس الکتریکی است که در آن گرمای لازم برای جوشکاری توسط یک یا چند قوس بین یک فلز پوشش نشده، یک یا چند الکترود مصرفی و یک قطعه کار تامین می شود. در این روش نوک الکترود داخل پودری از مواد معدنی ویژه قرار می گیرد و قوس در زیر این پودر در امتداد مسیر جوشکاری تشکیل می شود. در این روش قوس قابل مشاهده نیست. درسیستم زیرپودری از سیم بدون روکش استفاده می شود، طوری که سیم به طور متوالی از قرقره مخصوص رهامی گردد و ضمن تشکیل قوس نقش واسطه اتصال را نیز بر عهده دارد.  قوس توسط لایه ای از فلاکس پودری قابل ذوب شدن که فلز جوش مذاب و فلز پایه نزدیک اتصال را پوشانده، و فلز جوش مذاب را از آلودگی های اتمسفر حفاظت می کند پوشیده می شود.

علی غلامی بازدید : 438 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

جوشکاری آلومینیوم

شما به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

1- بهترین روش برای جوشکاری آلومینیوم استفاده از روش TIG (Tungsten Inert gas) و یا همانGTAW  (Gas Tungsten Arc Welding) می باشد. همچنین آلومینیوم را می توان با روش MIG یا هر روشی که در آن مشعل و گاز باشد جوشکاری نمود. برای استفاده از روش TIG دستگاههای گرانقیمتی وجود دارد که بعضی از خصوصیات آنها عبارتند از: اب خنک کن جهت تورچ موج مربع AC، تنظیم فرکانس و تنظیم نسبت مثبت به منفی جریان که باعث تمیزی بهتر جوش و همچنین نفوذ بهتر می شود. در ضمن اینکه دستگاههای ارزان قیمت تری هم هستند که چنانچه نیاز به جوش با کیفیت بسیار عالی و حساس نباشد می توان از آنها استفاده کرد.

2- دستکش جوشکاری خوب

علی غلامی بازدید : 314 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

فولادهاي آستنيتي منگنز دار كه به فولادهاي منگنزي هادفيلد Hadfield نيز موسوم هستند . بسيارچقرمه tough بوده و غير مغناطيسي مي باشند . معمولا" درجه حرارت تغيير حالت و سختي پذيري فولادهاي كم آلياژي توسط مقدار بالاي منگنز پايين آورده مي شوند و آوستينت تا درجه حرارت محيط نيز پايدار مي ماند . اين فولادها با استحكام بالا ، انعطاف پذيري خوب و مقاومت در برابر سايش عالي مشهور هستند و بصور مختلف ريختگي ، ورق ، سيم ، ميله و غيره عرضه مي شوند . قطعات ريخته شده يا نورد شده اين گروه فولادها غالبا" بصورت كوينچ شده بكار مي روند .

علی غلامی بازدید : 307 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

جوشکاری آلیاژهای فولاد ( با برق)
برای مصارف در صنعت فولاد را با مواردی از قبیل منگنز- نیکل – تنگستن و کرم ترکیب می کنند. این آلیاژهای فولاد را با قوس الکتریکی می توان به هم جوش داد ولی جوش کاری آنها به مراتب سخت تر از آهن است. زیرا در بعضی موارد و اوقات آلیاژ اصلی فولاد در نتیجه حرارت زیاد تجزیه می شود یا باعث سخت شدن قسمت گرم شده گشته و در سطح جوشکاری شده ترکهائی ایجاد می شود. ضمناً شلاکه (گل جوش) و گاز حاصل از سوختن پوسته الکترود در گرده جوشکاری باقی می ماند و باعث کم شدن استحکام جوش می شود.
جوشکاری آلیاژهای فولاد با کربن کم و زیاد و متوسط ( با برق )
فولادهای با آلیاژ کربن کم و متوسط را می توان بدون اشکال جوش داد ولی جوشکاری فولادهای با کربن زیاد مشکلتر است و برای جلوگیری از ترک هائی ریز گرده جوش باید الکترودهای مخصوص به کار برد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 586
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 901
  • بازدید کلی : 129,747
  • کدهای اختصاصی
    پاپ اپ دانلود برنامه گوشی دانلود فیلم و سریال جدید