loading...
ساخت و تولید تبریز
علی غلامی بازدید : 547 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

 

http://up.parastuhaye-ashegh.ir/up/parastuhaye-ashegh/SAKHT-TOLID/abs3.jpg

 

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشود. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند.

 

عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است، وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی که رانندگان ماهر استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستم ABS این کار را برای شما بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر اینکه در هنگام ترمز شما توانائی هدایت ماشین بوسیله فرمان خودرو را دارید.

مقاله عملکرد ترمز ABS شامل دو مقاله مي باشد كه در آن به معرفي و نحوه عملكرد اين سيستم و همچنين معرفي اجزا اين سيستم به صورت مقدماتي و پيشرفته پرداخته است.

علی غلامی بازدید : 455 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

   کلیه مطالب زمینه این جزوه آموزشی برگرفته از کتاب
   "اصول و کاربرد عملیات حرارتی فولادها و چدنها"
   تالیف دکتر محمد علی گلعذار می باشد . فهرست
   مراجع موارد افزوده شده به مطالب منبع فوق ، در
   انتهای این جزوه آمده است...

برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب بروید.

علی غلامی بازدید : 422 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

چکیده :
تولید قطعات ظریف به روش Photo Chemical Machining بر پایه اسید کاری بنــا شده است که خود ازقدیمی ترین روشهای تولید قطعات می باشد.دراین روش که جزء روشهای ماشینکاری بدون براده می باشد می توان قطعه مورد نظر را با برداشتن قسمتهای اضافی ماده اولیه تولید کرد . ازجمله محصولاتی که به این روش می توان تولید کرد : چرخدنده ساعت ، بردهای الکترونیکی ، پایه کرنش سنج Strain gage ، انواع میکرو *****ها ، سوپاپ کمپرسور و...

علی غلامی بازدید : 339 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 

 آیا تا به حال، چگو نگی کارکرد وسایلی مانند چرخهای اسکیت یا موتور های الکتر یکی که به نرمی و با سرعت می چرخند شما را متعجب ساخته است ؟علت را می توان در کلمه ی کوچک و ساده ی یاتاقان (bearing)  یافت. یاتاقانها ممکن است در ابزارهایی که ما همه روزه از انها استفاده می کنیم وجود داشته باشند بدون یاتاقان، می بایست پیوسته اجزایی را که تحت اصطکا ک خراب می شوند عوض کرد...

علی غلامی بازدید : 273 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

                                

 

کلاچ وسیله ایست برای انتقال حرکت چرخشی از یک شفت به شفت دیگر. کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم‌های انتقال نیرو بکار می‌رود. اصولاً در سیستم‌های انتقال نیرو، توان و نیروی تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به جابجایی و انتقال دارد. حال برای آنکه بتوان بر روی این انتقال نیرو کنترلی را اعمال کرد. ساده‌ترین راه استفاده از یک کلاچ است تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد، این عمل انجام پذیرد.

علی غلامی بازدید : 521 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه

صنعت طراحی قید وبست ها (جیگ وفیکسچرها) را می توان شاخه بزرگی از صنایعی دانست که عامل تامین نیازهای صنعتی جوامع امروزی می باشند. صنعت قید وبست ها نقش ارزنده ای را در سازندگی وتولیدات صنعتی دارند. البته بر استادان ذیصلاح ودست اندرکاران صنعت پوشیده نیست که برای تولید بیشتر محصولات جهت نیل به پیشرفت اقتصادی ودرنهایت خود کفایی در خصوص صنعت نیاز به سیستم هایی می باشد تادر تسریع وبالا بردن کیفیت تولید نقش موثری...

علی غلامی بازدید : 274 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

   

 

قالب دایکاست عبارت است یک قالب دائمی فلز ی بر روی یک ماشین ریخته گری تحت فشار که برای تولید قطعات ریختگی تحت فشار بکار می رود...

 

 

...هدایت کردن فلز مذاب به درون حفره قالب توسط کانالهایی انجام می گیرد که به آن سیستم مدخل تزریق – راهگاه - گلویی گفته می شود . هر قالب دایکاست از دو قسمت تشکیل شده است تا بتوان قطعه را بعد از انجماد از حفره قالب بیرون آورد. اجزاء قالب دایکاست که با فلز ریختگی مذاب در تماس هستند از فولاد گرم کار و یا از آلیاژهای مخصوص نسوز و مقاوم در برابر تغییر دما ساخته می شود .

علی غلامی بازدید : 331 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه

چون مواد و فلزات تشکیل‌ دهنده و جوش‌ دهنده و گیرنده از لحاظ متالوژیکی بایستی دارای خصوصیات مناسب باشند، بنابراین جوشکاری از لحاظ متالوژیکی بایستی مورد توجه قرار گیرد که آیا قابلیت متالوژی و فیزیکی جوشکاری دو قطعه مشخص است؟ پس از قابلیت متالوژی ، آیا قطعه‌ای را که ایجاد می‌کنیم، از لحاظ مکانیکی قابل کاربرد و سالم است؟ آیا می‌توانیم امکانات و وسائل برای نیازها و شرایط مخصوص این جوشکاری ، مثلاً گاز و دستگاه را ایجاد نمائیم و بر فرض ، ایجاد نیرو در درجه حرارت بالا یا ضربه زدن در درجه حرارت پایین ممکن باشد؟ زیرا استانداردهای مکانیکی و مهندسی و صنعتی جوشکاری باید در تمام این موارد رعایت شود تا جوش بدون شکستگی و تخلخل و یا نفوذ سرباره و غیره انجام گیرد.

علی غلامی بازدید : 327 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

مقدمه
   بیش از یک صد سال است که قوس الکتریکی در جهان شناخته شده و بکار گرفته   می شود. اما اولین جوشکاری زیر آب توسط نیروی دریایی بریتانیا انجام شد. در آن زمان یک کارخانه کشتی سازی برای آب بند کردن نشت های موجود در پرچ های زیر کشتی که در آب واقع شده بود از جوشکاری زیر آبی بهره گرفت. در کارهای تولیدی که در زیر آب انجام می پذیرد، جوشکاری زیر آبی یک ابزار مهم و کلیدی به شمار می آید...

 

 

علی غلامی بازدید : 395 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)


روش های مختلفی جهت تولید قطعات کامپوزیتی پایه پلیمری وجود دارد که به طور کلی

به سه دسته تقسیم می شوند :

1- روش های تولید ساده لایه چینی دستی و پاششی که شامل روش های تولید با قالب بازهستند . تیراژ دراین نوع تولید ، محدود یک الی سه قطعه در روز است و کیفیت محصول به اپراتور بستگی دارد . 
2-روش های تولید خاص پالتروژن ، پیچش الیاف و لایه نشانی پیوسته که جهت تولید قطعات خاص مانند لوله ، پروفیل ، ورق و غیره مورد استفاده قرار می گیرند . 
3-روش تولید قطعات صنعتی SMC ، BMC ، RTM ، GMT ، LFT و ... که روش های LFT و GMTمربوط به گرمانرم ها و روش های RTM ، BMC و SMC مربوط به گرما سخت ها هستند .

علی غلامی بازدید : 352 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

آشنایی 

فرآیندهای تغییر شکل در حالت سرد، دارای چندین ویژگی مطلوب است. از آنجا که سخت شدن کرنشی موجب استحکام مواد می شود، می توان مواد اولیه ی ضعیف تر و ارزان تر انتخاب کرده و یا عملیات حرارتی پرهزینه ی محصول تمام شده را حذف نمود. با تنظیم آخرین عملیات تاب کاری می توان خواص ویژه ی مورد نیاز محصول را در آن ایجاد کرد. پرداخت سطح و دقت ابعاد در این فرآیندها کاملا خوب است. اگر چه نیروهای بیش تری برای تغییر شکل مورد نیاز است، ولی از آنجا که هیچ حرارتی برای رساندن قطعه به دمای تغییر شکل صرف نمی شود، لذا صرفه جویی در مصرف انرژی امکان پذیر است.

علی غلامی بازدید : 320 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

شرکت Valeniteبار دیگر سیستم تراشکاری ValTURNTM خود را با اضافه کردن 3 هندسه جدید به خط اینسرتهای تراشکاری خود گسترش داده است. هندسه های جدید با گریدهای ابزاری پوشش یافته موجود MTCVD یعنی: VP5515 و VP5525 ترکیبب شده است، تا گستره کاربردهای 3 ابزار ValTURN را که به طور خاص برای بارهای برشی متوسط و برش پیوسته و منقطع، برای کاربردهای خشن تراشی با بار زیاد، و برای فرایند پرداخت کاری با عمق کم در فولادهای کم کربن و مواد نرم طراحی شده اند، گسترش دهد.

 


علی غلامی بازدید : 440 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

یاتاقان به هر نوع تکیه گاه گویند که یک محور چرخان را نگه می دارد . همچنین یاتاقان می تواند تکیه گاه یا

 

ریل راهنمای قسمتی از دستگاهی باشد که بر روی قسمت دیگر می لغزد . مانند ریل جانبی یک بالابر یا کشویی یک ماشین ترا

 

ش . تقریباً تمامی مکانیزمها شامل یک یا هر دو نوع واحد یا سطح ذکر شده می باشد و لذا به نوعی یاتاقان نیاز دارد.

 

 

 

علی غلامی بازدید : 326 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

در این مقاله می آموزیم : سوپاپ‌های تنظیم فشار و سوپاپ‌های سویچینگ در درون گیربکس اتوماتیک چگونه عمل می کنند. همچنین پمپ‌هایی که با سه نوع فشار
هیدرولیکی مختلف گیربکس اتوماتیک را آماده کار می‌کنند، بررسی می کنیم. سپس این فشارها را در درون مجراها و سوپاپ‌ها دنبال می کنیم و یاد می گیریم که چگونه این فشارها با هم برای کنترل تعویض مستقیم و معکوس دنده عمل می‌کنند.

 

 

 

علی غلامی بازدید : 346 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 



امروزه رمز موفقیت شرکت های طراح و سازنده، به روز نمودن به موقع محصولاتشان می

 

 

باشد. در بازار رقابتی امروز، نیاز به ساخت محصولات جدید و جایگزینی

با محصولات موجود به خوبی حس می شود. نمونه سازی سریع اولین

و مهم ترین قدم در این راه است.

 

علی غلامی بازدید : 512 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

گروه بندی عیوب جوشکاری مطابق با استاندارد  ایزو 6520

1-ترکها CRACKS 

2-حفرهها CAVITIES

3-آخال توپر SOLID INCLOSION

4-ذوب و نفوذ ناقص  LACK OF FUSION  &  LACK OFPENETRATION   

5- شکل ناقص IMPERFECT SHAPE

6-عیوب متفرقه MISCELLANEOUSIMPERFECTION


 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 586
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 877
  • بازدید کلی : 129,723
  • کدهای اختصاصی
    پاپ اپ دانلود برنامه گوشی دانلود فیلم و سریال جدید