loading...
ساخت و تولید تبریز
علی غلامی بازدید : 325 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

ریخته‌گری پیشرفته توسط فوم فدا شونده
مزایا
یافته‌های تحقیقاتی، سبب درک بیشتری از فرایند فوم فدا شونده شده‌اند. تمهیدات جدید کنترل فرایند، منجر به آنالیزهای بهتر و کنترل در هر مرحله از فرایند شده است. این امر، سبب شده تا بتوان به ریخته‌گری با کیفیتی بالا، عملیات کارگاهی با راندمان انرژی بهتر و هزینه‌ای پایین‌تر و کاهش قابل توجه در میزان اسقاط دست یافت.

علی غلامی بازدید : 362 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

در فرايند استخراج , تصفيه و ذوب مجدد , معمولاً راههائي وجود دارد كه بسته به نوع كار طراحي مي شوند و در اين كوره ها عمل ذوب انجام مي شود . در اين جهت مي توان از كوره بلند (كوره اي كه در آن اكسيد آهن تبديل به چدن مي شود) , كنورتور كه در آن چدن با دمش اكسيژن خالص به فولاد تبديل مي شود . و كوره هاي ديگر بعنوان كوره هاي ذوب Melting ناميده مي شود , در اين درس بحث ما در روي كوره هائي كه براي استخراج فلزات استفاده مي شود دور نمي زند مثل كوره هاي استخراج آهن در اصفهان , استخراج مس در سرچشمه كرمان , استخراج سرب و روي در زنجان .

در اين درس كوره هائي كه مورد بررسي قرار مي گيرند بيشتر كوره هاي مربوط به صنعت ريخته گري هستند . يعني كوره هائي كه شوشه ها Pigs در آنها ذوب مي شود و با تنظيم آناليز آنها مذاب براي ريخته گري قطعات آماده مي شود .

علی غلامی بازدید : 364 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

تفاوت اصلي فناوري نانو با فناوري‌هاي ديگر در مقياس مواد و ساختارهايي است كه در اين فناوري مورد استفاده قرار مي‌گيرند. البته تنها كوچك بودن اندازه مد نظر نيست؛ بلكه زماني كه اندازه مواد دراين مقياس قرار مي‌گيرد، خصوصيات ذاتي آنها از جمله رنگ، استحكام، مقاومت خوردگي و ... تغيير مي‌يابد. در حقيقت اگر بخواهيم تفاوت اين فناوري را با فناوري‌هاي ديگر به صورت قابل ارزيابي بيان نماييم، مي‌توانيم وجود "عناصر پايه" را به عنوان يك معيار ذكر كنيم. عناصر پايه در حقيقت همان عناصر نانومقياسي هستند كه خواص آنها در حالت نانومقياس با خواص‌شان در مقياس بزرگتر فرق مي‌كند.

اولين و مهمترين عنصر پايه، نانوذره است. منظور از نانوذره، همانگونه که از نام آن مشخص است، ذراتي با ابعاد نانومتري در هر سه بعد مي‌باشد. نانوذرات مي‌توانند از مواد مختلفي تشکيل شوند، مانند نانوذرات فلزي، سراميکي، ... .

علی غلامی بازدید : 320 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

مقدمه:
فولادهای ماریجنینگ فولادهای پر آلیاژ-کم کربن-آهن ونیکل باساختار مارتنزیتی هستند که دارای ترکیبی عالی از استحکام وتافنسی به مراتب بالاتر از فولادهای پر کربن کوینچ شده می باشند.
این فولادها دو کاربرد بحرانی ومتمایز فولادهای کربن آبداده که استحکام بالا وتافنس وانعطاف پذیری خوب مورد نیاز است را دارا میباشد . فولادهای کربنی آبداده استحکامشان را از مکانیسمهای تغییر فاز وسخت گردانی بدست میآورند. ( مثل شکل گیری مارتنزیت و بینیت ) واین استحکام پس از رسوب گیری کاربیدها در طول مدت تمپر کردن بدست می آید. درمقایسه فولادهای ماریجینگ استحکامشان را از شکل گیری یک فولاد مارتنزیتی کم کربن انعطاف پذیرو سخت آهن ونیکل بدست می آورند که می توانند بوسیله رسوب گیری ترکیبات بین فلزی در طول مدت پیرسختی استحکام بیشتری داشته باشند. دوره ماریجینگ بر اساس پیرسختی ساختار مارتنزیتی وضع شده است.

علی غلامی بازدید : 382 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

روش ريخته گري دقيق تعريف :

‌ريخته گري دقيق به روشي اطلاق ميشود كه در ان قالب با استفاده از پوشاندن مدل هاي از بين رونده توسط دوغاب سراميكي ايجاد مي وشد. مدل (‌كه معمولا از موم يا پلاستيك است ) توسط سوزاندن با ياذوب كردن از محفظه قالب خارج مي شود.

ويژگي :
در روشهاي قالبگيري در ماسه ، مدلهاي چوبي يا فلزي به منظور تعبيه شكل قطعه در داخل مواد قالب مورد استفاده قرار ميگيرد. در اينگونه روشا مدلها قابليت استفاده مجدا دارند ولي قالب فقط يكبار استفاده مي شود. در روش دقيق هم مدل و هم قالب فقط يك بار استفاده مي شود. درروش دقيق هم مدل و هم قالب فقط يك بار استفاده مي شود .

مزايا و محدوديتها
الف: مهمترين مزاياي روش ريخته گري دقيق عبارتند از : - توليد انبوه قطعات با اشكال پيچيده كه توسط روشهاي ديگر ريخته گري نمي توان توليد نمود توسط اين فرايند امكان پذير مي شود. - مواد قالب و نيز تكنيك بالاي اين فرايند،‌- امكان تكرار توليد قطعات با دقت ابعادي وصافي سطح يكنواخت را ميدهد. - اين روش براي توليد كليه فلزات و آلياژهاي ريختگي به كار مي رود . همچنين امكان توليد قطعاتي از چند آلياژ مختلف وجود دارد. - توسط اين فرآيند امكان توليد قطعاتي با حداقل نياز به عملايت ماشينكاري و تمام كاري وجود دارد. بنابراين محدوديت استفاده از آلياژهاي با قابليت ماشينكاري بد از بين مي رود. - در اين روش امكان توليد قطعات با خصوصا متالورژيكي بهتر وجود دارد. - قالبت تطابق براي ذوب و ريخته گري قطعات در خلاء وجود دارد. - خط جدايش قطعات حذف مي شود و نتيجتا موجب حذف عيوبي مي شود كه در اثر وجود خط جدايش به وجود مي آيد.. –

علی غلامی بازدید : 291 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

پيشرفت تجهيزات تزريق و پيشرفت در متالورژي پاتيلي با استفاده از توپي متخلخل،تويرها،مواد نسوز،تكنولوژي گرما دهي،ورودي هاي لغزنده و.........سيستم گاززدايي تحت خلاء را تقسيم بندي ميكنند.

دراين قسمت مروري بر تجهيزات بكار رفته در عمليات متالوژي پاتيلي تحت خلاء بهمراه برخي پروسه هاي ديگر خواهيم داشت.

دو روش اساسي جهت گاززدايي تحت خلاء وجود دارد:

1-   پاتيل تحت تزريف گاز آرگون

2-   كويل مغناطيسي كه ميتواند در داخل مخزن تحت خلاء جاي داده شود

علی غلامی بازدید : 422 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

همانطور كه از نام آنها پيداست براي عمل ذوب از بوته استفاده مي شود . انتقال حرارت در اين كوره ها بيشتر از طريق هدايت به شارژ داخل بوته انجام می گیرد.

حرارت به سه طريق منتقل مي شود : 1- هدايت. 2- جابجائي. 3- تشعشعي

کوره های زمینی اگر چه از قدمت زیادی برخوردار است و تکنولوژی ساخت کوره های جدید آن را تحت الشعاع قرار داده است، اما بایستی توجه داشت که در شرایط خاص استفاده از ان هنوز با اهمیت تلقی می شود. این کوره ها به علت سادگی ساخت ، سهولت شرایط کار ،ارزانی و کیفیت مذاب خوب تا به امروز در کارگاههای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

علی غلامی بازدید : 324 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

روش ريخته گري دقيق تعريف :

‌ريخته گري دقيق به روشي اطلاق ميشود كه در ان قالب با استفاده از پوشاندن مدل هاي از بين رونده توسط دوغاب سراميكي ايجاد مي وشد. مدل (‌كه معمولا از موم يا پلاستيك است ) توسط سوزاندن با ياذوب كردن از محفظه قالب خارج مي شود.

ويژگي :
در روشهاي قالبگيري در ماسه ، مدلهاي چوبي يا فلزي به منظور تعبيه شكل قطعه در داخل مواد قالب مورد استفاده قرار ميگيرد. در اينگونه روشا مدلها قابليت استفاده مجدا دارند ولي قالب فقط يكبار استفاده مي شود. در روش دقيق هم مدل و هم قالب فقط يك بار استفاده مي شود. درروش دقيق هم مدل و هم قالب فقط يك بار استفاده مي شود

علی غلامی بازدید : 431 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

مقدمه

اولین میکروسکوپ ها در قرن هفدهم ساخته شدند. احتمالا موثر ترین آن ها صفحه فلزی بود که نزدیک چشم نگه داشته شده و در شرایط روشنایی مناسب، قادر به نشان دادن جزئیاتی در حد mm 1 بودند.
انواع دیگر میکروسکوپ های اولیه تصویر واضحی فراهم نمی کردند تا قرن نوزدهم که میکروسکوپ های ترکیبی، به برتری تکنیکی نسبت به میکروسکوپ های تک لنزی دست یافتند. استفاده از میکروسکوپ های ترکیبی ساده تر بود و به واسطه پیشرفت در تکنولوژی طراحی، قدرت تفکیک بهبود یافته و نقایص عدسی ها کاهش یافت. در سال 1876 تئوری تشکیل تصویر ABBE نشان داد که طول موج نور، محدودیتی در حدود mm 2/0 بر قدرت تفکیک اعمال می نماید. در این مرحله، دستگاه تقریبا در حد کمال خود بود و از 1900 به بعد بیشتر پیشرفت ها، عمدتاً در تکنیک های استفاده روش های روشنایی و راههای بهبود کنتراست بوده است

علی غلامی بازدید : 350 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

مقدمه:

1-1        چدن با گرافيت كروي:

چدنهاي نشكن يا چدنهاي گرافيت كروي، خانواده اي از چدنها هستند و همانطور كه از اسمشان پيداست شكل گرافيت در آنها كروي است. همين كروي بودن گرافيت ها، باعث افزايش استحكام و چقرمگي در مقايسه با چدنهاي با گرافيت ورقه اي مي گردد. اصولاً چدن نشكن با افزودن منيزيم Mg در مذاب، توليد مي شود. براي كروي شدن گرافيت هاي قطعاتي كه در قالبهاي ماسه اي توليد مي شوند مقدار 0.07 – 0.04% منيزيم باقيمانده در قطعات ريخته شده كافي مي باشد. براي قطعاتي كه در قالبهاي فلزي توليد مي شوند مقدار % 0.02 منيزيم باقيمانده كافي مي باشد.

علی غلامی بازدید : 814 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

عیوب ریخته گری گریزازمرکز ( بخش 1 )

در ریخته‌گری گریز از مرکز، برای پر کردن قالب، علاوه بر نیروی ثقل از نیروی گریز از مرکز نیز استفاده می‌گردد. در این روش سطح بیرونی قطعه توسط سطح داخلی قالب شکل گرفته ولی سطح داخلی قطعه به چند صورت امکان شکل‌گیری دارد که خود سبب یک تقسیم‌بندی در روش‌ها گردیده و به طور کلی در سه دسته زیر طبقه‌بندی شده‌اند

1-     ریخته‌گری گریز از مرکز حقیقی

2-     ریخته‌گری نیمه گریز از مرکز

3-     ریخته‌گری تحت نیروی گریز از مرکز یا قطعات گریز از مرکز شده

علی غلامی بازدید : 378 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

فولادهاي پر آلياژ

مقدمه:

توليد فولادهاي پر آلياژ بايد بنحوي انجام شود كه بهترين بازيابي ممكن آلياژها ، بطريقي كاملاً اقتصادي به دست آيد.  قيمت مواد خالص يا فرو آلياژ ها در مقايسه با قراضه آلياژي بالا است، بنابراين از آنها فقط در موارد ضروري بايد استفاده شود. گرچه ذوب قراضه هاي آلياژي ارزانتر تمام مي شود ولي آنها را بايد از يكديگر تفكيك و مجزا نمود تا اينكه از آلياژهاي موجود فقط  در صورت نياز استفاده شود نه اينكه با شارژ كردن بيش از حد معين، هدر روند. بدلايل اقتصادي، يك كارخانه ذوب فلز كه در آن فولادهاي آلياژي تهيه مي شود، بايد از تمامي قراضه برگشتي خودش نيز استفاده كند. اين كار در مورد فولادهاي با منگنز بالا و كوره هايي كه ذوب در آنها فقط با آستر اسيدي انجام مي شود عملي نيست، كه اين مورد هم بندرت پيش مي آيد.

علی غلامی بازدید : 451 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

(آلومینیوم و آلیاژ های آن)

 

در این ترم بحث کلی درباره انواع آلیاژ های آلومینیوم را داشتیم بنابراین ما در ابتدا یک بحث اجمالی دربارة خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی (خواص متالورژیکی) را بیان می‌کنیم . ابتداً تاریخچة تولید Al و بعد از Al خالص تجاری شروع می‌کنیم و یک سری از عکس های میکروسکوپی و ماکروسکوپی این نوع را آورده‌ایم که بعد از توضیحات این مطلب ارائه می‌شود.

سپس دیگر آلیاژ هایی که در طول ترم ریخته شده است با توضیحی درباره تأثیر این عناصر و مشخصات و تأثیرات آنها در (Al) به ارائه مطلب دربارة توضیح و گزارش کار آلیاژ های که در این ترم ریخته شده است.

علی غلامی بازدید : 457 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

نگاهی بر تاريخچه ريخته گری:

انسان اولیه معلوم نیست چگونه و از کجا سنگ آهن را کشف ، ذوب و فلز آهن را بدست آورده است. اما از شواهد امر پیداست که از 2400 سال پیش و شاید هم بیشتر ، انسانهای اولیه آهن را شناخته اند. بنظر می‌رسد ابتدا شهاب‌های ثابت آسمانی که حاوی آهن و نیکل است، مورد استفاده انسانهای اولیه قرار گرفته باشد و اطلاق سنگ و فلز آسمانی به آهن توسط انسانهای اولیه موید همین امر است. بعدها سنگ آهن شناخته شد.  بشر از دیر باز با آهن و فولاد و چدن که امروزه به عنوان پر مصرف ترین فلزات جهان می باشند آشنا بوده است استفاده از آلیاژهای آهن در بناها حتی به میزان اندک و مجدود در بناهای قرون گذشته کمتر به چشم می خورد اما

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 586
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 907
  • بازدید کلی : 129,753
  • کدهای اختصاصی
    پاپ اپ دانلود برنامه گوشی دانلود فیلم و سریال جدید